Bestilling og betaling

Hva gjør jeg hvis jeg ikke har mottatt en ordrebekreftelse?

Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse på e-post etter at du har gjennomført kjøpet, anbefaler vi først og fremst at du sjekker mappen for søppelpost/uønsket e-post, da våre ordrebekreftelser dessverre noen ganger havner der. Hvis du ikke finner den, kan du kontakte vår kundeservice på post@blundstone.no, så hjelper vi deg med å sende en ny.

Hvilke betalingsmetoder kan jeg velge?

Vi godkjenner for øyeblikket VISA, Mastercard, Vipps og Klarna.

Når trekker dere pengene for bestillingen min fra kontoen min?

Ved betaling med kort vil beløpet bli reservert på kontoen din i henhold til vilkårene for kortet ditt, frem til vi trekker beløpet eller kansellerer bestillingen. Pengene trekkes først fra kortet ditt når varene sendes fra vårt lager.


Dersom vi ikke kan levere hele bestillingen din, vil vi selvfølgelig kun belaste deg for varene vi faktisk kan levere.

Hva gjør jeg hvis størrelsen min er utsolgt?

Ønsker du å bestille en størrelse som er utsolgt i nettbutikken, kan du kontakte kundeservice på post@blundstone.no for informasjon om fremtidig lagerstatus, eller henvisning til nærmeste forhandler.

Har dere en fysisk butikk jeg kan handle hos?

Ønsker du å kjøpe dine Blundstone i en fysisk butikk, kan du kontakte kundeservice på post@blundstone.no, så hjelper vi deg med å finne nærmeste forhandler.

Frakt & levering

Hvor kan jeg spore min bestilling?

Når bestillingen din er pakket på vårt lager, mottar du en e-post med sporingslink, slik at du enkelt kan følge leveringen. Hvis du ikke mottar denne e-posten, kan du kontakte vår kundeservice på post@blundstone.no, så hjelper vi deg med å sende en ny.

Hvor lang leveringstid?

Vi leverer vanligvis mellom 1-5 virkedager i Norge. For Sør- og Midt-Norge er leveringstiden ofte 1-2 virkedager.

Leveringstiden kan påvirkes av tidspunkt for innlevering og ukedag.

Hva koster levering?

Helt enkelt: Gratis frakt og retur – alltid.

Du har 30 dagers fornøydgaranti.

Ikke fornøyd med fargen? Bytt den – helt uten stress.

Levering i helligdager

Leveringstiden kan variere noe rundt helligdager, men du kan likevel forvente å motta bestillingen innen rimelig tid.

Retur & reklamasjon

Hvordan returnerer jeg min bestilling?

Du kan enkelt returnere bestillingen din med den vedlagte returetiketten. Husk å legge ved følgeseddelen i returforsendelsen, slik at vi kan behandle returen din raskt og problemfritt.

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er akseptabelt å returnere varen uten at den originale skoesken er pakket inn. Hvis skoesken er ødelagt, kan dette føre til verdiforringelse, som du vil bli holdt ansvarlig for.

Dersom du velger å returnere bestillingen uten å bruke den vedlagte returetiketten, bærer du selv risikoen for pakken/varene inntil vi mottar den. All retur skal sendes til følgende adresse:

Why Not AS

Rolf Wickstrøms vei 15

0484 Oslo

Hvordan pakker jeg varen for retur?

Vi ber deg sørge for at varen er forsvarlig pakket når du returnerer den.

Vi gjør igjen oppmerksom på at det ikke er akseptabelt å returnere varen uten at den originale skoesken er pakket inn. Hvis skoesken er ødelagt, kan dette føre til verdiforringelse, som du vil bli holdt ansvarlig for.

Når må jeg senest returnere bestillingen?


Vi tilbyr 30 dagers returrett fra den dagen du mottar bestillingen.

Når får jeg pengene tilbake for returen?

Vi tilbakebetaler beløpet innen 14 dager fra vi mottar varen tilbake på vårt lager.

Hvordan bytter jeg størrelse?

Hvis du ønsker en annen størrelse, må du kontakte oss på forhånd (post@blundstone.no) og returnere varen du ønsker å bytte. Når vi har mottatt returvaren, sender vi deg den nye størrelsen.

Hvordan sender jeg inn en reklamasjon?

Hvis du mener at varen du har mottatt har feil eller mangler, må du snarest mulig kontakte vår kundeservice på post@blundstone.no. Vi ber deg da sende bilder av feilen, dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss i form av din ordrebekreftelse, samt en tydelig beskrivelse av hva problemet med varen er. Vår kundeservice vil vurdere om det er nødvendig at vi får den reklamerte varen i retur.

Hvor lenge kan jeg reklamere?

Når du handler på Blundstone.no, har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Hvis du mener at varen har en feil eller mangel, må du snarest mulig kontakte vår kundeservice på post@blundstone.no.

En mangel er for eksempel en materiale- eller fabrikasjonsfeil. Derimot er vanlig slitasje eller selvforskyldt skade ikke en mangel.

Produktinformation

Hvilken størrelse skal jeg bestille?

Er du i tvil om hvilken størrelse du skal bestille, kan du følge våres trin for trin guide her: Størrelses guide

Har Blundstone vanlig passform?

Blundstone har normal størrelse. Ønsker du en bredere passform, anbefaler vi å gå opp én størrelse.

Passer ikke skoen? Du kan bytte til en annen størrelse kostnadsfritt, så lenge vi har den på lager.

Vedlikehold og pleie

Hvordan vedlikeholder jeg mine Blundstone best?

Gi dine Blundstone-støvler den kjærligheten de fortjener!

Selv om støvlene våre er laget for å vare, er det viktig at du tar vare på dem for å forlenge levetiden og glansen.

Støvlene våre er laget av lær med forskjellige finish, semsket skinn, nubuck og canvas. Hver type krever spesiell pleie for å holde dem rene.

Å holde sålene på dine Blundstone-støvler rene er også en viktig del av vedlikeholdet. Dette bidrar til å unngå permanente flekker og reduserer skadelige forurensninger som kan skade dine favorittstøvler.

Følg tipsene for å ta godt vare på dine Blundstone-støvler. [Klikk her]

Hvilke pleie produkter anbefaler dere?

Vi anbefaler å bruke Blundstones egne pleieprodukter, spesielt deres lærlak som fås både som spray og krem. Du finner alle pleieproduktene under hovedmenyen «Tilbehør». Dersom vi ikke har dette på lager, kan du benytte tilsvarende alternativer.

Husk at dine Blundstone-støvler er laget for å vare, og riktig pleie vil forlenge levetiden og bevare deres unike karakter.

Kontakt vår kundeservice på post@blundstone.no

Alle henvendelser besvares normalt innen 24 timer på hverdager.